Regulamin zakupów w internetowym sklepie PRYMUS

Klient - osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną przez Usługodawcę, która chce zawrzeć lub zawarła umowę sprzedaży ze Sprzedawcą

Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

I          INFORMACJE O PRZEDSIĘBIORCY

II         POSTANOWIENIA OGÓLNE

III        ZAMÓWIENIA

IV        METODY PŁATNOŚCI

V         DOSTAWA

VI        GWARANCJA

VII       REKLAMACJE

VIII      ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

IX        POLITYKA PRYWATNOŚCI

X         POLITYKA COOKIES

XI        GOSPODAROWANIE ODPADAMI

 


I   INFORMACJE O PRZEDSIĘBIORCY

Właścicielem sklepu internetowego jest firma:

PHU PRYMUS Grygorczuk Zygmunt

85-079 Bydgoszcz, ul. Kościuszki 27B,

NIP: 554-015-82-91, REGON: 090220013

Numer rachunku bankowego - konto PLN

PKO Inteligo: 50102055581111143427400090


Konto dla wpłat walutowych EURO

Bank spółdzielczy w Bydgoszczy:  97 8142 0007 0036 9181 2000 0102

SWIFT: POLUPLPR


II   POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy PRYMUS świadczy usługi w zakresie informowania o produktach dostępnych w naszej ofercie oraz ich sprzedaży za pośrednictwem strony www.prymus.sklep.pl

  2. Wszystkie znajdujące się w serwisie znaki towarowe i nazwy firm, a także niektóre obrazy i opisy produktów zostały użyte jedynie w celu informacyjnym i są wyłączną własnością tychże firm.

  3. W celu skutecznego złożenia zamówienia w sklepie internetowym niezbędne jest posiadanie:

    - dostępu do Internetu i poczty e-mail

    - przeglądarki internetowej z obsługą Java Script, nie starszej niż: Internet Explorer 8, Firefox 20, Chrome 30, Opera 16. 
      Zalecamy korzystanie z przeglądarki Mozilla Firefox.

  4. Zamówienia można składać również:

    - osobiście: Bydgoszcz, ul. Kościuszki 27B blok C (II piętro)
      [uwaga: brama wjazdowa dla zmotoryzowanych znajduje się od ul. Pomorskiej 86a]

    - tel: (52) 321-23-83 (pon.-pt. w godz. 09-17)

    - fax: (52) 366-21-11

    - poczta e-mail: bok@prymus.sklep.pl

  5. Wszystkie produkty znajdujące się w naszej ofercie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

  6. Zawartość Sklepu Internetowego nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Ceny i opisy produktów są jedynie informacją handlową. Zatem złożone przez Klienta zamówienie nie oznacza natychmiastowego zawarcia umowy, lecz ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w opisie produktu. Zawarcie umowy sprzedaży następuje w momencie potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego (status zamówienia: „przyjęte do realizacji”).

  7. Dowodem zakupu jest paragon lub faktura VAT, które to stanowią potwierdzenie zawartej umowy sprzedaży.

  8. Ceny widoczne przy produktach są cenami brutto (zawierają podatek VAT), są wyrażone w złotych polskich i nie zawierają kosztów przesyłki. Cena towaru jest obowiązująca do czasu wyczerpania zapasów magazynowych. 

  9. PRYMUS dokłada wszelkich starań, aby opisy i dane techniczne umieszczonych w sklepie produktów były zgodne z rzeczywistością. Wygląd rzeczywisty oferowanych produktów może odbiegać w niewielkim stopniu od zamieszczonych fotografii. 

  10. PRYMUS dokłada wszelkich starań, aby produkty widoczne w ofercie sklepu internetowego pokrywały się z naszymi bieżącymi stanami magazynowymi. Jeżeli okaże się, że zamówionego produktu nie ma w magazynie, sklep uzgadnia z Zamawiającym nowy termin realizacji zamówienia. W przypadku, gdy Zamawiający nie akceptuje nowego terminu realizacji, sklep dokonuje zwrotu poniesionych kosztów.

  11. PRYMUS zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w treści Regulaminu. Każdy Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i jest każdorazowo związany postanowieniami w nim zawartymi z chwili dokonywania zamówienia w sklepie internetowym. Zarejestrowany Klient będzie informowany w terminie 30 dni o zmianach regulaminu i będzie miał prawo wypowiedzenia umowy. Informacja od Klienta o braku akceptacji regulaminu w tym czasie będzie jednoznaczna z wypowiedzeniem umowy.


III   ZAMÓWIENIA    

  1. Warunkiem złożenia zamówienia jest zapoznanie się z Regulaminem. 

  2. Zamówienia w sklepie internetowym prymus.sklep.pl można składać przez 24h na dobę we wszystkie dni w roku, jednak początek przetwarzania zamówienia złożonego po godzinach pracy biura oraz w dni wolne od pracy, nastąpi dopiero w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu złożenia zamówienia.

  3. Proces przetwarzania zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu przez Klienta otrzymanego e-maila, zawierającego specyfikację swojego zamówienia  – w przypadku braku potwierdzenia w ciągu 7 dni zamówienie jest anulowane.

  4. Warunkiem realizacji zamówienia, złożonego w sklepie internetowym jest prawidłowe wypełnienie formularzy zamówień.

  5. PRYMUS  zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku błędnego lub częściowego wypełnienia formularza zamówienia oraz w przypadku, gdy w ciągu 7 dni nie zostanie zaksięgowany przelew w należytej wysokości.

  6. Przedsiębiorca, który zamierza dokonywać zakupów w sklepie PRYMUS do dalszej odprzedaży, w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, może ubiegać się o status Klienta Hurtowego. W tym celu należy zarejestrować się w serwisie klikając na link „Zakupy Hurtowe”, a następnie wypełnić „Formularz Rejestracji Hurtownika”. Po rozpatrzeniu zgłoszenia zostanie do Państwa przesłany e-mail informujący o przyznanym statusie. Status Klienta Hurtowego upoważnia do zakupów w cenach hurtowych.

  7. Zastrzegamy sobie prawo do nie przyznania statusu Klienta Hurtowego bez podania przyczyny.

  8. Klient Hurtowy, który nie dokona żadnych zamówień w ciągu ostatnich trzech miesięcy od założenia konta lub od ostatniego zrealizowanego zamówienia, automatycznie traci dostęp do panelu hurtowego. Przywrócenie konta internetowego, a tym samym dostępu do cen hurtowych poprzez platformę internetową, jest możliwe po dokonaniu trzech zamówień w naszej firmie (telefonicznie lub poprzez e-mail).

  9. Zarejestrowany Klient Hurtowy, który rozlicza się na podstawie faktur terminowych, może składać zamówienia o łącznej wartości nie przekraczającej przyznanego limitu kredytowego. W przypadku przekroczenia limitu, wartość zamówienia ponad limit należy opłacić gotówką.

  10. PRYMUS zastrzega sobie prawo odmowy realizacji dalszych zamówień, o ile Klient Hurtowy nie ureguluje swoich wymagalnych zobowiązań, wynikających z wystawionych uprzednio faktur terminowych.


IV   METODY PŁATNOŚCI

Zapłata za zamówiony towar może odbyć się w następujący sposób:

• przelew na nasze konto bankowe (jako tytuł przelewu prosimy wpisać tylko numer zamówienia!)

  Numer rachunku bankowego:

- konto PLN: PKO Inteligo 50102055581111143427400090

- konto dla wpłat walutowych EURO: Bank spółdzielczy w Bydgoszczy 97 8142 0007 0036 9181 2000 0102  (SWIFT: POLUPLPR)

• przelew on-line lub karta płatnicza za pośrednictwem serwisu: PayU

• raty PayU

• płatność przy odbiorze paczki od przewoźnika lub zapłata gotówką w siedzibie firmy PRYMUS

• odroczony termin płatności (tylko dla zarejestrowanych odbiorców hurtowych, na podstawie faktury VAT, po wcześniejszym uzgodnieniu).

Towar wyszczególniony na fakturze terminowej pozostaje własnością firmy PRYMUS do chwili zapłaty przez Kupującego pełnej wartości tej faktury.

V   DOSTAWA

  1. Klient jest zobowiązany do wskazania prawidłowego adresu do dostarczenia zamówionego towaru.

  2. Dostawa może być zrealizowana za pośrednictwem firmy kurierskiej, a w uzgodnionych przypadkach również bezpośrednio przez firmę PRYMUS.

  3. Zamówiony towar można również odebrać osobiście w siedzibie firmy PRYMUS, po uprzednim zgłoszeniu takiego zamiaru i umówieniu terminu odbioru.

  4. Koszty dostawy zamówionych towarów w wysokości podanej w formularzach zamówienia ponosi Klient.

  5. Koszt przesyłki, uzależniony jest od wyboru przewoźnika, formy płatności oraz od wagi zamówionych produktów:

    koszt dostawy - list polecony
    koszt dostawy - Inpost
  6.  
  7. koszt dostawy - paczka do 30kg
    koszt dostawy - paczka do 50kg
    koszt dostawy paletowej

    PARAMETRY PRZESYŁKI:

    PACZKA POCZTEX48:    30,0 x 25,0 x 15,0 cm

    PACZKA INPOST:            41,0 x 38,0 x 64,0 cm

    PACZKA DPD:                  suma wymiarów =< 300 cm; max długość: 175 cm 

    PALETA DPD:                   80 x 120 x 180 cm


    *płatność odroczona – odroczone terminy płatności uzgadniane są, w szczególnych przypadkach, z każdym klientem indywidualnie 


    UWAGA: 
    W przypadku zamówienia produktów o niestandardowych wymiarach, lub takich, których dostawa wymaga zachowania szczególnych środków ostrożności, albo niezbędne okaże się nadanie większej ilości paczek, bądź wysłanie towaru na palecie, koszt dostawy może okazać się wyższy niż podany w formularzu zamówienia. W takim wypadku Klient zostanie poinformowany elektronicznie o zmianie wartości zamówienia. Sklep przystąpi do realizacji zamówienia dopiero po zaakceptowaniu przez Klienta nowych warunków dostawy.

  8. Zamówienia złożone w dni powszednie do godziny 13.00 opuszczają nasz magazyn tego samego dnia, z wyjątkiem zamówień z opcją płatności przelewem, które są wysyłane niezwłocznie po otrzymaniu wpłaty.

  9. Średni czas realizacji dostawy od momentu przekazania przesyłki przewoźnikowi wynosi:

    Paczkomaty Inpost: 1 - 2 dni robocze 
    Kurier  DPD: 1 – 2 dni robocze
    Pocztex 48: 2 dni robocze

  10. W przypadku niedostępności całości lub części towaru objętego zamówieniem termin realizacji takiego zamówienia może się wydłużyć, o czym Kupujący zostanie niezwłocznie zawiadomiony. Jeśli Klient nie wyraża zgody na dłuższy czas oczekiwania, ma prawo zrezygnować z zamówienia a dokonana zapłata za towar zostanie zwrócona.

  11. W przypadku nie odebrania zamówionego towaru, z przyczyn leżących po stronie Klienta, zostanie on obciążony kosztami nadania paczki oraz jej zwrotu. 



VI   GWARANCJA

  1. Towar znajdujący się w naszej ofercie objęty jest 12-miesięczną gwarancją producenta lub sprzedawcy, chyba że w specyfikacji danego towaru na stronie sklepu wskazano inaczej, z zastrzeżeniem, że ewentualny dłuższy termin wskazany na stronie nie dotyczy towaru zakupionego przez Przedsiębiorcę, w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.

    W przypadku towarów objętych gwarancją producenta, szczegółowa informacja na temat warunków oraz okresu trwania gwarancji zawarta jest w karcie gwarancyjnej dołączanej do produktu oraz na oficjalnej stronie producenta (Gwaranta).

    Części i podzespoły są objęte gwarancją pod warunkiem, że zostały zamontowane przez certyfikowaną firmę oferującą usługi montażowo-serwisowe.

    Gwarancja na sprężarki, agregaty oraz inne elementy układów chłodniczych zawierających gazy cieplarniane wynosi 12 miesięcy od dnia wystawienia faktury sprzedaży i udzielana jest wyłącznie klientom posiadającym uprawnienia F-gazowe.

    Gwarancja nie obejmuje:

    • uszkodzeń mechanicznych

    • części podlegających normalnemu zużyciu oraz części i materiałów eksploatacyjnych, takich jak żarówki, bezpieczniki, łożyska, filtry, smary, oleje, czynniki chłodnicze...

    • ruchomych elementów wyposażenia sprzętu AGD, tj. akcesoriów, dołączanych do wyrobów, takich jak: węże, rury, ssawki, worki, filtry do odkurzaczy, miski, trzepaki, nasadki, kubki miksujące, sprzęgła, głowice ubijające, tarcze tnące, sita, nożyki, baterie zasilające, itp.

    • uszkodzeń części/urządzeń wynikających z niewłaściwego doboru parametrów technicznych

    • roszczeń z tytułu parametrów technicznych części/urządzenia, jeżeli są zgodne z zamówieniem klienta

    • urządzeń nieposiadających czytelnych numerów seryjnych nadanych przez producenta

    • samodzielnych przeróbek, przebudowy oraz użytkowania towarów niezgodnie z ich przeznaczeniem

  2.  
  3. RĘKOJMIA ZA WADY FIZYCZNE I PRAWNE

    Podstawa oraz zakres odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne (niezgodność rzeczy sprzedanej z umową) i prawne (własność osoby trzeciej) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zapisami Kodeksu Cywilnego. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tego tytułu ma miejsce, gdy wada towaru miała miejsce w momencie zakupu.

    Zgodnie z art. 568. § 1. Kodeksu Cywilnego Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Klientowi.

    Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady.

    Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą.

VII   REKLAMACJE  

  1. W przypadku, gdy podczas dostawy towaru Klient zauważy, że opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub naruszenia, prosimy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody. Pomoże nam to w złożeniu reklamacji i dochodzeniu ewentualnych roszczeń u przewoźnika, który był odpowiedzialny za przesyłkę.

  2. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji określonego towaru są określone w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta. W większości przypadków gwarancje realizowane są bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów, których adresy znajdują się na drukach gwarancji dołączanych do produktów.

  3. W celu złożenia reklamacji zakupionego produktu, w ramach obowiązującej gwarancji, Klient może udać się do najbliższego autoryzowanego punktu serwisowego i skorzystać z gwarancji udzielonej przez producenta. Lista autoryzowanych serwisów znajduje się w karcie gwarancyjnej oraz na oficjalnej stronie producenta.

  4. Jeśli Klient zdecyduje się na skorzystanie z usług firmy PRYMUS jako pośrednika przekazującego uszkodzony towar do autoryzowanego serwisu, termin realizacji uprawnień gwarancyjnych ulegnie wydłużeniu o czas niezbędny na dostarczenie towaru do serwisu i z powrotem. PRYMUS nie ponosi odpowiedzialności za sposób i skutki realizacji reklamacji przez autoryzowany serwis gwaranta.

  5. W celu usprawnienia procedury postępowania reklamacyjnego prosimy o wypełnienie oraz przesłanie do nas formularza reklamacyjnego, na adres: reklamacje@prymusb2b.pl. W przypadku Przedsiębiorców, wypełnienie formularza reklamacyjnego jest warunkiem koniecznym skutecznego złożenia reklamacji. Formularz do wypełnienia: FORMULARZ REKLAMACYJNY
  6. Po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, objęty gwarancją towar, wraz z kartą gwarancyjną oraz dowodem zakupu, należy dostarczyć do firmy PRYMUS, w uzgodniony sposób. Do przesyłki prosimy dołączyć wydrukowany formularz reklamacyjny wraz z podpisem. Nie przyjmujemy przesyłek odsyłanych bez uprzedniej konsultacji, czyli wypełnienia i wysłania formularza online.

  7. Koszt przesyłki ponosi Klient. Przesyłki za pobraniem nie są przyjmowane.

  8. Przesyłka powinna być odpowiednio zapakowana oraz zabezpieczona. Za uszkodzenia powstałe w transporcie, w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia przesyłki, odpowiada Klient.

  9. Uszkodzony towar zostanie przekazany do autoryzowanego serwisu w ciągu 7 dni roboczych, licząc od dnia jego dostarczenia.

  10. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta, w terminie określonym w karcie gwarancyjnej, licząc od dnia przekazania uszkodzonego towaru do autoryzowanego serwisu, towar zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy a udokumentowany koszt przesyłki zostanie zwrócony na wskazane konto bankowe. Jeśli naprawa lub wymiana okaże się niemożliwa Sklep zwróci Klientowi wszelkie poniesione przez niego koszty transakcji. Zwrot środków pieniężnych zostanie dokonany tym samym kanałem, którym przeprowadzona była płatność za zamówiony towar.

  11. W przypadku, gdy reklamacja nie zostanie uznana, towar zostanie zwrócony Klientowi, na jego koszt. 

  12. Reklamacje na części zamienne są rozpatrywane indywidualnie. Zauważone nieprawidłowości prosimy zgłosić niezwłocznie po otrzymaniu towaru lub stwierdzeniu uszkodzenia, pisemnie na adres reklamacje@prymusb2b.pl lub telefonicznie w Dziale Reklamacji, pod numerem tel. (52) 321-23-83.


VIII   ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

  1. Zgodnie z przepisami o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość, Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w formie pisemnej, w ciągu 14 dni od daty otrzymania  towaru. Powyższe uprawnienie nie dotyczy podmiotów prawnych i osób prowadzących działalność gospodarczą, jeżeli produkt został zakupiony na potrzeby firmy.
     
  2. Klient dokonuje zwrotu towaru w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwracany towar powinien posiadać kompletne wyposażenie.

  3. Klient dokonuje zwrotu towaru na własny koszt, w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Przesyłki za pobraniem nie są przyjmowane.

  4. Zwracany towar powinien być odpowiednio zapakowany oraz zabezpieczony. Za uszkodzenia powstałe w transporcie, w wyniku nieodpowiedniego zabezpieczenia przesyłki, odpowiada Klient.

  5. Akceptacja zwrotu nastąpi po stwierdzeniu prawidłowej zawartości przesyłki.

  6. Zwrot wartości produktu wraz z kosztem wysyłki towaru do Klienta nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstapieniu od umowy, tym samym kanałem, którym przeprowadzona była płatność za zamówiony towar.

  7. Firma może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy lub dowodu jej odesłania od konsumenta, w zależności, które zdarzenie nastapi wcześniej.

  8. Koszt odesłania towaru ponosi Kupujący.

  9. W celu usprawnienia procedury zwrotu, prosimy o wypełnienie formularza: OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

 

IX  POLITYKA PRYWATNOŚCI  

  1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klienta jest firma PHU PRYMUS Zygmunt Grygorczuk, z siedzibą w Bydgoszczy przy ul. Kościuszki 27B, NIP: 554-015-82-91, REGON: 090220013

  2. Administrator bazy danych dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

  3. Dokonując u nas zakupów Klient podaje swoje dane osobowe, takie jak:  imię i nazwisko, adres dostawy, dane do faktury (nazwa i adres prowadzonej działalności gospodarczej, numer NIP), dane umożliwiające kontakt (adres e-mail i numer telefonu), dane do płatności (typ i numer karty płatnczej, datę ważnośći, numer CVV) oraz wyraża zgodę na ich wykorzystywanie w celu realizacji zamówień. Rejestracja w sklepie internetowym nie jest obowiązkowa.

  4. Bezpieczeństwo przesyłu danych jest zapewnione dzięki stosowaniu protokołu transmisji SSL (szyfrowanie danych). Klient ponosi odpowiedzialność za przekazanie hasła i umożliwienie korzystania z konta przez osoby trzecie.

  5. Państwa dane przetwarzane są na zasadzie dobrowolności, niemniej ich udostępnienie jest niezbędne do realizacji obowiązków związanych z obsługą sprzedażową - brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia.

  6. Jeśli kupujący wyrazi dodatkowo odrębną zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych, dane są przetwarzane również w celu przekazywania informacji na temat naszych ofert, ciekawostek technicznych i produktowych, nadchodzących promocji i konkursów. 

  7. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom upoważnionym na mocy przepisów prawa oraz podmiotom współpracującym z naszą firmą w celu realizacji umowy, realiacji działań wykonywanych na Państwa żądanie lub w celu zabezpieczeia naszych ewentualnych roszczen. Są to w szczególności następujące organizacje:

    - operator płatności PAYU (w celu realizacji płatności elektronicznej)

    - Poczta Polska, firma przewozowa DPD, podmioty świadczące usługi odbioru w punktach odbioru
      (w celu realizacji wysyłki zamówionego towaru)

    - Autoryzowany Serwis (w celu przeprowadzenia postępowania reklamacyjnego) 

    - podmioty świadczące usługi księgowe

    - firmy windykacyjne (w celu dochodzenia naszych roszczeń)

    - partnerzy świadczący usługi wsparcia IT (np. rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych, telekomunikacyjnych i serwisów internetowych)

    Poza wymienionymi wyżej przypadkami, zgromadzone dane osobowe nie są przekazywane, sprzedawane ani użyczane żadnym innym podmiotom !

  8. Dane osobowe będą przechowywane przez naszą firmę oraz naszych upoważnionych pracowników i partnerówwyłącznie przez czas niezbędny do:

    - osiągnięcia celów, dla których dane te są gromadzone

    - wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa

    - ewentualnego przedawnienia naszych roszczeń

    - zabezpieczenia materiałów niezbędnych do obrony interesów administratora

    - do momentu złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania udostępnionych danych lub wycofania udzielonej zgody

  9. W każdej chwili Klient ma prawo wglądu do swoich danych osobowych, do ich poprawiania oraz żądania usunięcia.


 X   POLITYKA COOKIES    

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies, które zbierając informacje na temat Państwa wizyt na naszej stronie internetowej (takie jak adres IP, nazwa domeny, typ przeglądarki, typ systemu operacyjnego, itp.) umożliwiają prawidłowe jej działanie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej. Jednocześnie informujemy, że nie zbieramy automatycznie żadnych innych informacji niż te, które są zapisane w plikach cookies.

XI   GOSPODAROWANIE ODPADAMI  (zgodnie z ustawą z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym” (Dz. U. z 2015 roku, poz. 1688)

  1. Zgodnie z Dyrektywą Europejską 2002/96/WE oraz polską ustawą z dnia 11 września 2015 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym” (Dz. U. z 2015 roku, poz. 1688), produkt oznaczony znakiem przekreślonego kontenera na odpady, po okresie jego użytkowania, nie może być umieszczany łącznie z innymi odpadami pochodzącymi z gospodarstwa domowego. Właściciel takiego sprzętu jest zobowiązany do przekazania go, po okresie użytkowania, podmiotom prowadzącym zbieranie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Zużyty sprzęt można przekazać do punktów zbierania, których adresy dostępne są na stronach internetowych gmin lub w siedzibach urzędów. Listę takich miejsc prowadzi również Główny Inspektorat Ochrony Środowiska.

  2. Sprzedawca zobowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w punkcie sprzedaży, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt sprzedawany – zużyty sprzęt przyjmujemy pod adresem: PHU PRYMUS Zygmunt Grygorczuk, 85-079 Bydgoszcz, ul. Kościuszki 27B (prosimy o przesyłki z dopiskiem: RECYCLING).

  3. Sprzedawca, dostarczając Klientowi sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych, zobowiązany jest do nieodpłatnego odbioru zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych w miejscu dostawy tego sprzętu, o ile zużyty sprzęt jest tego samego rodzaju i pełnił te same funkcje co sprzęt dostarczony. Aby usprawnić całą procedurę oraz umożliwić nam przygotowanie się na dodatkowy transport, chęć przekazania zużytego sprzętu można zgłosić już na etapie składania zamówienia, wpisując stosowną informację w polu: UWAGI do zamówienia. Chęć skorzystania z powyższej możliwości można również zgłaszać, korzystając z formularza kontaktowego znajdującego się na naszej stronie w zakładce Kontakt lub telefonicznie pod numerem (52) 321-23-83.

  4. Dodatkowo informujemy, że w większym sklepie (o powierzchni sprzedaży co najmniej 400m2) istnieje możliwość pozostawienia zużytego sprzętu, bez konieczności zakupu nowego. Możliwość taka wynika z art.37 ust. 3 ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym:

    „Dystrybutor prowadzący jednostkę handlu detalicznego o powierzchni sprzedaży w rozumieniu art.2 ust 19 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wynoszącej co najmniej 400m2 poświęconej sprzedaży sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych, jest obowiązany do nieodpłatnego przyjęcia w tej jednostce lub w jej bezpośredniej bliskości zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, którego żaden z zewnętrznych wymiarów nie przekracza 25cm, bez konieczności zakupu nowego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych”.

  5. W poniższej tabeli podajemy szczegółowe informacje na temat kosztów gospodarowania odpadami. Jednocześnie informujemy, że opłata recyclingowa (Koszty Gospodarowania Odpadami)  jest wliczona w cenę produktu i nie stanowi dodatkowej opłaty.

Rodzaj sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Stawka jednostkowego KGO

(wyrażona w PLN netto)

Wielkogabarytowe urządzenia gospodarstwa domowego 

Chłodziarki, zamrażarki, chłodziarko - zamrażarki

22,91 zł

Pralki automatyczne , suszarki do ubrań , zmywarki , piekarniki

6,27 zł

Pralki wirnikowe

1,60 zł

Małogabarytowe urządzenia gospodarstwa domowego

Kuchnie mikrofalowe

1,64 zł

Odkurzacze

1,64 zł

 

 

Urządzenia do strzyżenia włosów, suszenia włosów, szczotkowania zębów, golenia, masażu oraz pozostałe urządzenia do pielęgnacji ciała

0,41 zł 

Pozostałe małogabarytowe urządzenia gospodarstwa domowego

0,41 zł